Leden van onze vereniging zijn van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de Algemene Najaars Ledenvergadering op donderdag 16 november a.s. in de verenigingsruimte aan de Croonstadtlaan 4a te Mijdrecht.

Agenda van de Algemene ledenvergadering:

1. Opening om 20.00 uur
  2. Goedkeuring verslag van de ALV van 21 april 2023*
  3. Activiteitenplan voor 2024**
  4. Begroting voor 2024***
  5. De benoemingstermijn van Rob Blans loopt af. Hij stelt zich herkiesbaar voor een nieuwe periode als voorzitter. Co Oudshoorn heeft aangegeven te willen stoppen als bestuurslid. Kandidaat bestuursleden zijn Marjolein en Greet Stappers voor de portefeuilles monumenten, PR en evenementen.
  7. Sluiting

* zie hieronder
** bijbehorende stukken volgen
*** zie de bijlage via de link

Rondje Ronde Venen  - een audiovisuele show
Na de algemene vergadering, rond 20.30 uur, presenteert Henk Butink de audiovisuele show ‘Een Rondje Ronde Venen – langs de binnenring’. Hierin geeft Henk, met bijpassende muziek, een toelichting op een selectie van gemeentelijke en rijksmonumenten (gebouwd erfgoed), buitenkunst, gedenktekens, bijzondere banken en landschapselementen.
In een korte introductie legt hij uit hoe het landschap zich door de eeuwen heen heeft ontwikkeld, waardoor er een binnen- en een buitenring is ontstaan. Hij vertelt over de gammele grond, waardoor torens omvielen en een dijk verschoof. U ziet een (voor Nederland) uniek kerkraam en kerkzilver, details van eeuwenoude luidklokken en werk van gerenommeerde kunstenaars. En wist u dat de ‘vrouw van de Veensteler (beeld Kloosterplein Vinkeveen) als turftrapster is uitgebeeld in Amstelveen? Ook krijgt u antwoord op vragen als: Wat is een engelenvenster? Waarom het doopbekken aan de kansel? Hoe zag het gestolen beeld eruit bij de Jozefschool in Vinkeveen? Wat had de spekpater in Mijdrecht? Waarom staat er een buismanbusje op een kerkraam? Hou oud is de haan op de toren van Wilnis?

Kortom een spectaculaire en afwisselende show met objecten uit onze omgeving, waarvan u – als Rondevener – er tenminste 50 gezien moet hebben voor uw 80ste (of daarna).