Verslag ALV 3 mei 2023

Conceptverslag van de ALV van de Historische Vereniging De Proosdijlanden gehouden op dinsdag 2 mei 2023 in de Oudheidskamer in Mijdrecht.

Aanwezig: Rob Blans, Jaap Meulstee, Jan van Breukelen, Co Oudshoorn, Paul Hoogers, Hans van Zwieten namens het bestuur en een goede opkomst van de leden.

1. Opening

Rob Blans opent de vergadering en staat stil bij het afscheid van secretaris Hein Wolff. Geeft vervolgens aan dat de functie van secretaris voor de vereniging onontbeerlijk is. Gelukkig hebben we inmiddels een kandidaat hiervoor gevonden.

1. Verslag ALV 17 november 2022

Het verslag van de ALV gehouden op 17 november 2022 werd goedgekeurd.

1. Jaarverslag 2022

Rob licht als tijdelijk secretaris het jaarverslag, dat uitgebreid op onze website staat, toe.

Het jaarverslag werd goedgekeurd.

1. Financieel jaarverslag 2022

De penningmeester, Jan van Breukelen, licht het financieel jaarverslag toe.

De Tentoonstelling 1672 kostte € 40.000 en kon dankzij bijdragen van sponsoren kostendekkend worden gerealiseerd.

1. Verslag financiële commissie

Geertje Oerlemans deed verslag van de werkzaamheden van de financiële commissie. Op 31 januari werd de “schatkist” gecontroleerd. Pecunia (daalders) zijn in orde bevonden. De penningmeester Jan van Breukelen werd bedankt voor zijn inzet.

1. Decharge bestuur

De vergadering gaf goedkeuring aan het financiële jaarverslag en verleende decharge aan het bestuur voor het gevoerde beleid.

1. Benoeming nieuwe financiële commissie

Geertje Oerlemans en Gerard Meulemans werden voor de herbenoemd als financiële commissie om het resultaat van 2023 te controleren. De vergadering gaat hiermee akkoord.

1. Activiteitenplan 2023/2024

Rob gaf nog een toelichting op activiteiten die nu zijn gepland:

• 31 mei excursie naar het Oranjemuseum in Buren
  • Inloopmiddag helpdesk genealogieën
  • Activiteiten rondom Open Monumenten Dag in Abcoude
  • Er zullen nog lezingen worden gepland
  • In 2024: Organisatie veertigjarig jubileum van de vereniging

1. Verkiezing bestuurslid

Helaas heeft de secretaris Hein Wolff zijn functie neer moeten leggen wegens ziekte. Paul Hoogers, reeds lid van het bestuur, heeft zich bereid verklaard om zich kandidaat te stellen voor deze functie en werd bij acclamatie benoemd door de vergadering.

1. Rondvraag en sluiting

De vraag werd gesteld of het verslag ook via de beamer op het scherm kan worden vertoond. Rob legt uit dat ervoor is gekozen het uitgebreide jaarverslag te presenteren op onze website zodat iedereen dat op zijn gemak kan bestuderen. In deze vergadering worden alleen de hoogtepunten nog een keer genoemd.

Niets meer aan de orde zijnde sluit de voorzitter de vergadering om 20.30 uur.